Wednesday 2 May 2012

Sebak hatiku mendengar kata-kata dari mu. Ingin sangat ke aku meninggalkanmu..tersentak di hati yang lemah ini. Ya Tuhanku, besarnya cabaran yang kau beri padaku. Hari ini,keputusan aku keluar..Ya tuhan ku..tidak ku sangka ku gagal lagi..dalam Tamadun Islam. Ya Allah, walaupun aku bukan hambaMu namun aku rela berdoa padaMu. bagi aku,semuaTuhan adalah sama..Ya Tuhan..kenapa begiu perit rasa diriku ini...terasa aku tidik berguna. Ya Tuhanku, Aku ingin memberi keputusan aku untuk periksa sekali lagi..Aku benar berdoa kuat padaMu..Tolonglah selamatkanku pada kali ini...tidak ingin aku gagal.Moga-moga ada kesilapan yang berlaku. Jikalau tidak apa yang berlaku,maka aku terima Qada dan Qadar dariMu. Ya Tuhan,  bukan hanya ini kau tunjuk padaku...Alam cintaku juga semakin teruk. Ingin sekali aku perputus asa dalam hidup ni, tapi ini satu perbuatan dosa..Aku tahu..Hmmm. Tuhanku, tolong la dengar jeritan dalam hati hambaMU. Ya Tuhan..perit hatiku bila dia tidak di sisi ku bila ku amat perlukan...selalunya aku berseorangan..kenapa Ya Tuhan..? Adakah aku harus lalui ini...selalu..? Tapi sampai bila tuhan..?Sampai bila..? Perassasn tidak dihargai,dicuaikan,tidak langsung rasa cinta...sampai bila aku harus harunginya..?! Ya Tuhan, namun segala dugaan mu aku laluinya..aku masih terima..tapi...hambamu bukannya kuat sangat...hati ini mudah tergores dan juga terluka..Apkah dayaku,Tuhan? Inginku ke tempat yang lapang dan menjerit sekuat-kuat hatiku,walaupun dapat kedengaran oleh sesiapa..Kian hari kian tabah aku menjadi dengan dugaanMU, sepatutnya aku harus berterima kasih padamu. Terima Kasih. Salahkah apa yang aku minta darinya sebagai apa yang aku maksudkan kepadanya...? Salakah aku meminta kasih dariorang yang aku cintakan sedalam laut...Salahkah?Sudah aku meminta sedekah cinta darimu, tapi tidak juga ku dapat...Sakit dalam hati ini tak mampu aku luahkan dengan sepatah dua kata. Tiada kata untuk menggambarkan kesakitan, kesedihan dan juga keperitanya.. Kadang-kala takut untuk aku menyentuh kegembiraan..khuathir ia hanya sementara sahaja...nukan untuk selamanya..Ya Tuhan Yang Maha Adil dan Saksama dan juga Penyayang dan Pengampun..aku harap kau dapat mendengar bisikan hatiku..bisikan ataupun terikan yang sepatutnya aku gelarkan..Perasaaan yang perit ini, tidak juga mampu aku ucapkan.Ya Tuhan, bukan hati ini yang terluka, namun hati dia juga terluka amat. Tidak dapat aku gambarkan situasi pada malam yang dia menangis padaku...susah hatiku mendengarnya...! Ya Tuhan..aku mohon..aku lebih rela kau berikan segala kesakitan padaku, jangan kau berikan pada dia..tak mampu dia  harunginya..

No comments:

Post a Comment